Bienvenidos a cuarto

¡Bienvenidos al Blog de Cuarto!

Aquí podrán encontrar algunas actividades y recursos que estamos trabajando en el aula y otras que iremos aprendiendo...

Realizaremos actividades colaborativas que nos permitirán enriquecer nuestros conocimientos y trabajar como equipo.

viernes, 28 de junio de 2013

Getting ready for the Book Fair!

Each student in Fourth Form has chosen his or her favourite season.
From that they had to make a drawing but also use words to describe the season, inside the drawing!
Here is an example of what they have been doing.
Alma's favourite season is the Spring!

martes, 25 de junio de 2013

Calligrams



This website will help you create calligrams using the words from your stories.

You must click on "Load", and there, in the big white box where it says "Enter text" put the words you have decided to use for your calligram. When you have finished, press "Submit", and you can choose colours, shapes, and many more things.

Have fun!

Dictation: July 2nd


In a hole in the ground there lived a hobbit. Not a nasty, dirty, wet hole, filled with the ends of worms and an oozy smell, nor yet a dry, bare, sandy hole with nothing in it to sit down on or to eat: it was a hobbit-hole, and that means comfort. It had a perfectly round door like a porthole, painted green, with a shiny yellow brass knob in the exact middle.




lunes, 24 de junio de 2013

Así fue nuestro recorrido...


La Promesa de Cuarto

El proyecto "¿Para qué prometemos?" terminó el día miércoles 19 de junio en el acto que disfrutamos donde los alumnos de cuarto prometieron lealtad a la bandera argentina. 
Fue un verdadero placer recorrer juntos este proyecto donde pudimos plantear diversas concepciones de lo que significa "prometer". 
Entre otras cosas que hicimos también visitamos la ciudad de Rosario y el hermoso monumento a nuestra bandera. ¡Los felicito por el paso tan importante que dieron!
Recuerden siempre que ustedes pisaron el mismo suelo donde San Martín luchó en San Lorenzo contra los españoles... ¡¡Estuvieron ahí!!
Cuidemos a nuestra bandera con el amor, el trabajo, la acción y el pensamiento que ella se merece.
Paola


miércoles, 19 de junio de 2013

¡Para jugar y practicar las tablas!

Click aquí

¿Conocés la tabla pitagórica?

Recibe ese nombre ya que fue inventada por el matemático y filósofo Pitágoras en Grecia hace más de dos mil quinientos años.

Observa que para ubicar el resultado de 4 X 9, por ejemplo, es necesario continuar la fila 4 y la columna 9 hasta que se encuentren: 36
 es el resultado.

Aquí tienes todas las tablas de multiplicar de los 10 primeros números.

¿Puedes hallar el resultado de 6 x 7 
¿Y el resultado de 8 x 7
¿Y el de 9 x 7







Conclusiones de la tabla Pitagórica

  • En esta tabla se escriben los resultados de todas las multiplicaciones hasta 10.

  • También sirve para recordar los resultados.

  • Todo número multiplicado por 0 da como resultado 0.

  • Todo número multiplicado por 1 da como resultado el mismo número que multipliqué.

  • La tabla del 2 me ayuda a saber la del 4 y la del 8

  • La tabla del 4 es el doble que la del 2

  • La tabla del 2 es la mitad de la del 4

  • La tabla del 8 es el cuádruple de la del 2

  • La tabla del 3 me ayuda a resolver la del 6 porque es el doble

  • La tabla del 9 es el triple de la del 3

  • Cuando multiplico por 10 es el mismo número que multipliqué agregando un cero

  • Cuando multiplico por 100 le agrego dos ceros y por mil tres ceros

  • La tabla del 8 es el doble que la del 4

Así preparamos las invitaciones...




Calligrams: preparation

To get ready to create our own calligrams, we will practise and play with letters in the following links:


  • Font Mini Player

To create a video-text, click here. Go to the "Play & Create" link on top of the website. "Add letters" on the bottom of the page, and play with the letters!

You can save your links and put them on the comments!

Bembo's Zoo


Here you can see animals created from letters.

  • A story with drawings made out of letters!
Here you can read a story (in Spanish), with its drawings made out of letters. You must press on the letters to continue with the story!


Have fun!

martes, 18 de junio de 2013

Dictation: June 25th

In my younger and more vulnerable years my father gave me some advice that I’ve been turning over in my mind ever since. “Whenever you feel like criticizing any one,” he told me, “just remember that all the people in this world haven’t had the advantages that you’ve had.”

miércoles, 12 de junio de 2013

General Knowledge Question of the Week

What is an Encyclopedia?


Dictation: Tuesday, June 18


ALICE was beginning to get very tired of sitting by her sister on the bank and of having 

nothing to do: once or twice she had peeped into the book her sister was reading, but it 
had no pictures or conversations in it, "and what is the use of a book," thought Alice, 
"without pictures or conversations?"

miércoles, 5 de junio de 2013

New General Knowledge Question

Who was Johannes Gutenberg?





General Knowledge: Serengeti National Park


The Serengeti is a National Park located in Tanzania, Africa. It is well known for the many animals that live there, especially the lions, African leopards, African elephants, Black rhinoceros and African buffalo. Other species that live there are the cheetah, gazelles, topi, elands, waterbucks, hyenas, baboons, impalas, wild dogs, and giraffes. Almost 500 bird species live in the park, including ostriches, secretary birds, marabou storks, martial eagles, lovebirds and vultures.            
    
(Click on the animals' names to see pictures of them!)

Here you can watch a video about the Park!


¡Nos preparamos para Rosario!

En cuarto nos estamos preparando para viajar a Rosario y estuvimos observando distintas imágenes de la ciudad y del monumento a la bandera. También escuchamos a la guía del monumento, quien en un video nos contó acerca de lo que representa cada parte del monumento.



Página de Rosario:
http://www.rosario.gov.ar

Aquí les compartimos el video que observamos hoy... ¡Cuánto aprendimos!


martes, 4 de junio de 2013

Dictation: Tuesday, June 11th





Whether I shall turn out to be the hero of my own life, or whether that station will be held by anybody else, these pages must show. To begin my life with the beginning of my life, I record that I was born, as I have been informed and believe, on a Friday, at twelve o’clock at night. It was remarked that the clock began to strike, and I began to cry, simultaneously.